Saturday, April 4, 2015

#1

In the name of Allah.

It’s been so long since the last update huh?
Struggling with life.  That’s all I can say.

Here's a story on one fine day,

“Tak penat ke tolong orang ?” Tanya satu suara pada suatu hari.

Senyum.

“Tak. Seronok”

“ Apa yang seronok ? People just so gonna take for granted on you”

Biarlah. Pertolongan aku tak mengharapkan balasan dan apa apa. Tolong orang dah cukup bagi aku kepuasan. It makes me feel more happy to see those people cheering up again, having their smile back and happy. Aku cukup bahagia.

Biarlah orang nak mengata setiap pertolongan yang aku hulurkan. Biarlah orang nak salah anggap dengan aku. Pesan mama, janji kita dan Allah tahu apa kita buat dan niat. Orang datang, aku dengar dan bagi sehabis dan semampu aku. Pertolongan aku tak berat sebelah kawan. If you need me, here am always here dude.

Kawan aku musuh aku. Musuh aku kawan aku. Silakan.

***
“ Dengan semua orang kau baik, dengan semua orang kau tolong. Banyak sangat kawan kau ni” ( Abah, 2015)

“ Baguslah tu, hari ni kita tolong orang, esok lusa orang tolong kita” ( Mama, 2015)

Senyum lagi.

Mama and abah, anak mamabah jadi macam ni sebab mamabah juga. Terima kasih mamabah besarkan anak mamabah ni dengan baik.


Terima kasih.