Sunday, March 3, 2013

Wordless Sunday

Assalammualaikum .
In the name of Allah .



" Berbahagialah Najwa " 
Anis Najwa , one of my friend loves to said that to me :')

 Don't ever waste you tears on someone who don't really appreciate you in their life. Tapi bila orang mula menghina hati mana yang tahan ? Lebih lebih lagi perempuan. Sekali kau sembur , berderai derai air mata turun. Aku bukan jenis macam tu , tapi kalau dah banyak kali kena tusuk dengan pisau , hati lelaki pun boleh berderai weh . Remind that .

Aku tak minta pun jadi macam ni . Aku tak minta . Tapi kalau Allah nak bagi , aku redha :') Weh , siapa je yang nak sakit ? Siapa je yang nak kan kecacatan ? Siapa je yang nak kan kekurangan ? Tak ada kan?Kalau boleh semua manusia nak kan kesempurnaan. Kau kata kau bergurau . Dear friend , I don't think it is a joke . Sekali aku boleh tahan , dua tiga kali . Aku simpan . 

Sebenarnya , kalau nak tahu mana satu kawan yang truely kawan is when you are really in trouble . Masa tu kita sendiri boleh nilai la , siapa kawan yang sebenar :') I'm not looking for a sympathy by writing this . But it is too pathetic to survive alone with this injury . Aku tak minta apa apa pun . Kalau tak nak support aku , diam pun dah cukup bagi aku. I really don't need your words that totally let me down . 

But , I'm lucky to have person that care about me . Alhamdulillah . They keep me calm . 

''Biarlah orang nak cakap. Allah kan ada,Allah bagi sakit jangan lah kita sakit hati dengan orang yang hina kita. Ingat Allah banyak banyak . Jangan peduli orang nak kata.Sekarang Allah bayar cash. Kalau hari ni kita hina orang, kelak orang hina kita balik.Jangan fikirkan sangat. Orang macam tu takde perasaan, anggap je Allah menduga kita. Kita nak berubah. Kenalah banyak bersabar. Doa byk2 supaya cepat sembuh . Take care sayang.'' 
-MAMA-

She wrote those message for me . :') Thanks mama. 

"Hati kena kuat.Satu hari Allah akan tunjukkan juga. Mulut orang mana boleh tutup ''
-SR-

"Mentality and faith , don't let them down .Be strong ''
-Someone I called as friend-

Hari ni hari mereka , esok lusa hari kita . Siapa tahu. Allah Maha Adil . Setiap manusia ada bahagian dia masing masing . Kalau bukan di dunia, akhirat nanti pasti ada. :') Ya Allah , tak semua benda yang kita rancang menjadi . Tak semua benda kita harap menjadi. Sebab Dia yang mengatur hidup kita di dunia . Kita hanya pelakon utama yang melengkapkan drama yang dah tertulis di Arash Allah . Waahuallam.

Entry kali ni mohon jangan ada yang bash . 
Saya manusia biasa. 

Assalammualaikum. 

No comments: