Saturday, August 4, 2012

Hati

Assalammualaikum

I'm writing . Again. Even though terasa kekok disebabkan lama sangat tak meluahkan apa yang di rasa dekat laman sesawang ni. Since semalam hati aku tak tenteram. Oh no. Before semalam lagi hati aku tak sedap . Semacam je. Tapi aku pretend nothing. Kalau aku bercerita dengan mereka mereka pun , yang hanya akan keluar dari mulut mereka , Bersabarlah. Semoga kuat. But the fact is, aku bukan macam tu. Senang cakap tapi hard to do . Aku pun manusia yang punya hati dan perasaan. I'm just a normal pathetic human being . Hati ni kalau kena cubit sikit pun dah luka luka. *hmm.


Semalam, segalanya. Hati tak tenteram . Tak sedap . Memaksa aku untuk tak tidur. Act, aku memang tak boleh tidur. Ntah, nak ikutkan aku tak tidur pun siang tu. Just before Zohor tu, ada sekejap. Tapi bila hati tak tenteram. Mulalah kita mencari DIA. Ya, DIA lah segalanya. Tempat kita mengadu tatkala sedih,duka dan segalanya. Ntah, malam tadi juga aku sedar semuanya. Ada kelegaan sebentar bila Angah Ira call aku. Tapi sekejap je. Memang release bila dapat ckp dengan orang tersayang yang kita rindu. Tapi sekejap je rasa tu. Aku tahu ni bukan penyebab aku bersusah hati. Tuhan je yang tahu. Ya Allah.

Tak semua orang faham kita. Kalau kita cuba cerita pun kadang kala kita tak tahu nak bercerita tentang apa. Yela, hati . Susah nak dijangka kan. Tuan punya badan pun tak tahu nak define kenapa dengan hati tu, apatah lagi orang lain yang tak merasa hati tu. Nak jaga hati tu pun susah apatah lagi nak merawatnya. Hanya satu je penawar dia. Al-Quran. Serius , ketenangan yang kita perolehi. Memang, aku hanya pandai bercakap. Tapi aku sendiri tak boleh nak buat, nak jaga hati tu,nak rawat dia dengan baik.

Aku memang nampak kuat tapi hakikatnya Allah je tahu. Bak kata Ustaz Azhar Idrus;

Perempuan yang banyak bercakap dan banyak ketawa itulah perempuan yang selalu diam bila ada masalah dan akan menangis dalam diam :’)

Itu mungkin aku. Maaf ,kalau aku tak bercerita apa masalah aku. Aku bukan jenis bercerita. Aku bukan pencerita yang baik tapi Insyaallah aku jadi pendengar yang baik untuk kalian. Maaf, kalau post kali terlalu emosi atau apa. Tapi ini je medium yang dapat aku meluah. Sama sama doakan semoga mendapat ketabahan setabah Ulul Azmi :’) InsyaAllah. Assalamualaikum .

No comments: